Pages

Friday, September 11, 2009

kenangan menjadi seorang usher?


okay, i know it is better and a must for me to do the research for my MSc project which is so 'terbiar' rather than mem blogging. but, wattodo~ no mood la~ so dalam menunggu mood itu [yang bila ntah akan datang :P], better saya mem blogging, dari tidor, tgk muvi ke, borak2 ke, yg mana lagi lagha dan tidak bermanfaat untuk badan dan otak saya. kan? :) [positif minded betul. err. positif ke ni]

and i know, dah agak lmbt untuk saya post mengenai IFTAR bersama PETRONAS yang berlangsung semalam [ke x de la lmbt mana? :P] tp. biarlah. blog ni sy punya. so. :P

baiklah kawan-kawan. pada hari khamis yang indah, iaitu semalam atau bersamaan dengan 10 september 2009 telah berlangsung majlis berbuka puasa bersama Petronas, yang bertempat di masjid An-Nur yang cantek itu. dan yang besh nye, sy dan kawan-kawan postgrad yang lain telah berpeluang menjadi 'gadis usher' bak kata along. Saya, ain, diyana, shera, syaza, nana, dan kawan-kawan lain sungguh cantek pada ptg itu. :P semangat utk menjadi usher kah agak nye?

sepatutnye, tugas kami sebagai usher adalah melayan tetamu istimewa Petronas iaitu golongan fakir miskin sekitar tronoh, bandar U dan mungkin juga Seri Iskandar. namun, oleh kerana meja mereka kebanyakannye telah penuh, kami akhirnye terpaksa duduk di meja kami sndiri. hanya syaza dan shera saje yang berpeluang melayan dan beramah mesra dengan mereka. well, jeles memang jeles. tapi nak buat macam mana kan? dan perasaan kagum datang juga bila melihat syaza dari meja saya yang terletak sebelah saja dengan meja nye, melayan orang-orang tua dari golongan fakir miskin. sungguh mesra dan jelas terpancar sinar keikhlasan dari mata beliau. sesungguhnye saya mencemburui akan kelebihan dia. owh, alangkah baiknya jika saya juga berkebolehan dan berbakat dalam melayan orang-orang tua seperti dia. :)

and even tho x dapat duduk dengan tetamu-tetamu istimewa seperti syaza dan shera, kami yang lain-lain happy juga sebenarnya. sebab apa? ehehe. sebab dapat duduk di khemah VIP dan duduk bersama teman-teman postgrad yg len. well. a little or is it too much special if u compared us to other UTP student? ehehe rezeki masing-masing la tu kan? ye la. makanan memang terhidang di meja kami. x payah berebut-rebut di meja buffet. ala-ala macam dinner di hotel je lagak nye.

selain itu, my ex hosmets juga datang. namun, sedih sebab x dapat nak berbuka dan duduk skali dengan mereka. konon2 sbb tugas usher ni lah. haha.

selain makan, agenda lain yang wajid berlaku of coz la sesi bergambar or camwhoring`~!

gadis-gadis usher || shera n D

me n ain || bergambar kenangan bersama banner :P

ex housemates ku

cik syaza yg sy kagumi || cik ain bsama tetamu istimewa


cik ain yg tersepit || our food~

diyana, me, n ain || bersama kak nurul dr PG ofis

and overall nye, i would like to say, iftar Petronas ni xde la semeriah yang di sangka. maybe sebab H1N1 or maybe sebab ramai yang dah serik. bila ramai yang cakap if pegi iftar pet ni mesti x sah kalau x berebut-rebut makanan. berebut-rebut meja. dan pelbagai lagi la adegan berebut-rebut pasti berlaku. this year iftar, okay je. makanan ok, sume ok la. [or adakah d sbb i duk d khemah VIP? :P]

n its gud to gather ramai-ramai satu UTP, n of coz paling best, dapat makan makanan yang best lagi free. ehehe. so UTPian yang masih boleh berkunjung lagi iftar pada tahun depan, sila-sila lah ye. bila lagi nak rasa pengalaman sebegini. kang da grad, melepas.


2 comments:

cik sentul said...

hoho.. gmbr tersepit tu sgt eksklusif ok~~ :P

Pn Syaima' said...

yep`~ haha