Pages

Friday, November 27, 2009

BGU saya merajuk kah??


hm.. tiba-tiba kan.

BGU saya takleh hidup.

bila suis di putar. langsung tidak bernyawa enjin nya. BGU langsung takde memberi signal apa-apa sebelum ni, tiba-tiba jek dia diam. huhu. sedih.

abah saya kata. sebab bateri dia dah kong. bila check, suspect sebab karat jek. n bila dah di bersihkan dari karat2 kotor itu. pun tamau hidup gak.

huuu. kenapa kamu BGU... nak kata kamu kotor sangat. saya da bersihkan. dah buang segala habuk2. debu2. dah berkilat dan cantik dah..

mungkin kah sebab saya nk tinggalkan kamu? dan membawa WQB ke Kerteh?

owh tidak. saya tidak rela sebenarnya.

namun, sudah itu permintaan umi n abah ku..

kata mereka, jika aku membawa WQB, lebih selamat utk aku mengharungi perjalanan jauh.. ada air bag.. dan lebih besar... hm.. mungkin betul~

BGU,

kamu jaga diri ya. semoga kamu tetap berada dalam keadaan yang baik. seperti kamu berada dalam jagaan ku.

i'll be missing u badly.

u are my 1st car. n will be always no 1 in my heart.

p/s: hanya luahan hati ... nguu... sedih nye...

5 comments:

Maaruf Mohamad said...

WQB kereta apa kak syaima?
=p
bz body jap

Charlz said...

myVi kah? hehehe

syaima' said...

please refer to charles' comment. :P

haih. anyone knows wats the reason for a car to suddenly mati?? without showing any symptom at all? huhu. sian my BGU~

Shariffudin Sahedan said...

klu da lame xstat..
mgkin sebab bateri..
papepon,cube try jumper..
stat enjin WQB,sambung wire jumper ke bateri BGU..
tggu lebih kurang 5 minit or more..
than stat kete BGU..
time stat BGU tu..tekan minyak WQB agar ade lebih power..
walla!
enjin BGU idup kembali~
pusing2 kete BGU selame lebih kurg 15 minit..
then,stiap ari kasi idup..
insyaallah,masalah mgkin akan tamat..klu rajin,try~
:)

p/s: jgn lupe check air bateri~

syaima' said...

BGU saya akhirnya sudah sihat kembali.

masalahnye hanya lah bateri dia. sudah weak n perlu di ganti.

apa2 pun. tq pudin. :)