Pages

Tuesday, November 3, 2009

trip to nenek timah's house


presenting ....

atuk and nenek timah in da house~~ [haih. x clear plak muka nenek timah.]

ye kawan2. baru-baru ini, saya dan kawan-kawan telah pergi melawat ke umah seorang nenek yang sangat best. nama nye nenek timah. banyak sgt cakap. umur dah 70+, nampak muda kan. dah ada cucu dan cicit. umah nye ada dua dan di buka d tengah2 nye. jadi sangat luas umah nek timah ni. umah nye bersih. kebun dia omg. sangat besar dan cantik. tanaman kaktus dia. mcm dah boleh bukak kedai ala2 kat cameron dah tau.

nenek ni syaza yang kenal. kenal di majlis buka puasa PETRONAS. biasa lah. peramah btul syaza ni smpi di ajak oleh nek timah ke umah beliau. kami pun ikut saje.

sampai2 ke sana. kami d jamu dgn air bandung yg sgt sedap. n jg lepat pisang. n jg kuih2 raya yg pelbagai jenis hasil air tangan menantu2 nek timah ni. senang kan? xyah beli2 dah kat kedai. jimat pun jimat.

habis jek menjamu selera n borak2. kami pun mula nk beransur pulang. tp before balik tu. kami x lepas peluang. singgah dlu n mengabdikan kenangan di kebun nek timah yg sgt cantik itu.

hm. malas dh nk cite lebih2. jz see the pic below. :)

saya yg kagum dgn koleksi kaktus nek timah. saya ingat saya sorg jek ada kaktus lebih dr 1. :P

ruang tamu nek timah yg sgt luas lg kemas.

uuu air bandung ini sgt sedap ok

lepat pisang. homemade ye.

deretan kuih2 raya.

antara bunga di kebun nek timah.

lovely`~

happy dgn trip ini. kami begitu excited utk next trip. berimpian utk belaja resepi2 masakan dr nek timah since dia merupakan tukang masak. hehe


:)


2 comments:

ururules said...

umo 50+ ? cannot be.. from those pics, cannot be. my mom n dad umo 55 tahun nih.. nampak mude lagi je..
ke my parents awet muda? lol

syaima' said...

haha. sorry. my bad. 70+ sebenarnya dah nenek timah ni.